2012. március 2., péntek

Kedvezmények

Beteg a Kicsi, így mivel volt némi halaszthatatlan tennivaló a munkahelyen, együtt mentünk dolgozni. A vasútállomáson a pénztárnál (pont tegnapig volt érvényes a bérletem) valaki előttem pont kedvezményes jegyet váltott. Mégpedig a 26 éven aluliak kedvezményét vette igénybe. Elgondolkodtam.

Az elmúlt időszakban szinte napi rendszerességgel lehet hallani arról, hogy milyen anyagi gondokkal küszködnek a személyszállítással foglalkozó társaságok, hogyan szeretnék a veszteségeiket csökkenteni, többek között a kedvezményezettek körének átgondolásával.

Szintén sokat lehet hallani arról manapság, hogy 2012. januárjától a rokkantnyugdíjasok nem vehetik igénybe a korábbi utazási kedvezményeiket. 

Elgondolkodtam ezen a 26 éven aluliak kedvezményén. Vajon miért kapják? Jó hogy csak hétvégén jár nekik, de akkor is miért? Azért, hogy kevesebből kijöjjön a hétvégi szórakozás? Szükség van a kikapcsolódásra? Nem értem. Ha valaki 26 éves, és még tanul - mondjuk nappali tagozaton, akkor ott a diákigazolvány, amivel még nagyobb kedvezményt vehet igénybe. Ha nem tanul, dolgozzon. Ha dolgozik, van jövedelme, és vegyen bérletet. Teljes árút, mert dolgozik. Ha nem dolgozik, van más is, aki nem dolgozik, és már elmúlt 26, akkor a munkanélküliségre hivatkozva neki is járna. Nem és nem értem. Ha tudja valaki a magyarázatot, világosítson fel, mert nem értem.

Azoktól akiknek inkább szüksége lenne rá, elvesszük a kedvezményt, akinek meglátásom szerint pedig nem lenne szüksége rá, attól elvesszük :(


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése