2010. március 30., kedd

Házi feladat I.

Tegnap azzal jött haza a Nagy az iskolából, hogy "holnapra kell vinni főtt kipucolt tojást"????? Mi van? Azt tudtam, hogy a tavaszi szünet előtti utolsó nap utolsó mozzanata egy egy órás kézműves szösszenet lesz, és azt is gondoltam, hogy ehhez kapcsolódhat a tojásos kérés, na de hogy főtt is, meg kipucolt is??? Te lyány, mit mondtak teneked? Főtt vagy kifújt tojás kell? Persze hogy azt mondta: kifújt! (Mennyivel egyszerűbb az ovis szülők élete, ott mindig főtt tojást kellett vinni!)

Valamit megérezhettem a dologból, mert pont előtte való nap kérdeztem meg az Apjától, vajon emlékszik-e arra, hogyan csinálták régen a kifújt tojásokat. Valamikor én is festettem olyanokat, de akkoriban a dolog oroszlánrészét (a fúrást-fújást) a nagyszüleim végezték. Apjuk szerint a lyukasztást tűvel kell elvégezni. ??? Szerintem a körömvágó olló sokkal alkalmasabb szerszám erre, így rögtön azzal próbálkoztam. Természetesen a balesetek elkerülése végett kinn az udvaron. A macska lelkes asszisztálása mellett. Hmmm. Csak egy tojás ment veszendőbe, igaz két ép példánynál többet nem is akartam készíteni. A tojástrutymót megkapta a macska, de húzta a száját, az eb sokkal lelkesebbnek mutatkozott.

Azért reggel gyorsan főztem is kettőt, biztos ami biztos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése