2010. március 29., hétfő

Ibolyalikőr

Bár én magam ritkán fogyasztok alkoholt, mégis már-már beteges vonzódást érzek a különféle gyümölcspárlatok iránt. Mivel ezt mások is tudják, mára már egy kisebb készletet halmoztam fel belőlük.

Szintén rajongója vagyok a boltban vásárolt helyett házilag készített ennek-annak, így nagyon megörültem, amikor véletlenül rábukkantam az ibolyalikőrre. Pontosabban a házi ibolyalikőrre.

http://piazza-piazza.blogspot.com/2009/04/ibolyalikor.html (Ha valaki tud, segítsen, hogyan lehet ezeket a nyomorult linkeket átnevezni!)

Gondoltam, kipróbálom, úgyis itt az ibolyaszezon. Gondoltam. Nem tudom, mások hol szerzik be hozzá a virágokat, de sajnos itt mifelénk, a nagy főváros melletti nagy kisvárosban, ahol a lakosság 99%-a kertes házban lakik, egyre divatosabb a kutyasétáltatás. Persze előtte a seggüket nem dugják be, és a micsodájukra sem kötnek csomót:-(( A környező kiserdőket pedig bekerítették. A végeredmény: egészségügyi okokból inkább halogatom az ibolyalikőr elkészítését addig, amíg nem találok egy kicsit higiénikusabb lelőhelyet. Pedig a mi kertünk 100 méteres sugarában is lenne mennyiségre elég virág:


2 megjegyzés:

  1. szia,
    nem tudok belépni a piazza-ra, le tudnád írni, h hogyan is készíted az ibolyalikőrt?
    van nekem is egy receptem, de még nincs meg a közel 20dkg szirom... gondoltam, megfordítom a folyamatot, h elébb a pálinkába rakom, aztán a cukor szirup és tsai...

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Sajnos nem tudok segíteni, mert az egyik "fő hozzávaló" beszerzési nehézségei miatt eddig elmaradt, a receptet pedig én is a kedvencek közé mentettem el :(

    VálaszTörlés