2010. április 14., szerda

Idegenek

A minap szólt a rádió a konyhában, és egyszercsak azt hallom, hogy egy nemzetközi felmérés szerint minden ötödik ember hisz abban, hogy a földönkívüliek köztünk élnek, embernek álcázva magukat.

Én, mondhatni, nagyon szeretem a sci-fi műfaját. A kedvenc filmsorozataim két vonalat képviselnek. Rendkívül meglepő módon az egyiken olyan filmek találhatók, mint a Farscape (Csillagközi szökevények), Battlestar Galactica (BSG, Csillagközi romboló), Babylon 5, stb. (A másik vonulatot most inkább hanyagoljuk.) Ennek ellenére még soha nem gondolkodtam el azon, hogy az idegenek köztünk élnek-e. Azt hiszem/hittem, hogy a világűr más részein is van élet, akár értelmes, akár kevésbé. Ám, hogy vajon a szomszédom az-e, akinek látszik, vagy sem, még soha nem fordult meg a fejemben. Aztán meghallva ezt a 'hírt', hirtelen belémcsapott a felismerés. Ez az! Megvan! T. a szomszédban, egy idegen! Ez mindent megmagyarázna!

Eddig az hittem, szimplán csak egy vámpír, de az 'idegenség' lehetősége más megvilágításba helyezi a dolgokat. T. amúgy egy átlagos, hétköznapi 18 évesnek tűnne, ha valaki látná. Ha lehetne látni. De nem lehet. A vámpírok kerülik a nappali fényt, logikusnak tűnt, hogy T. egy vámpír. Ám az idegenek jelenlétének lehetősége... 

Kicsit tovább pörgetve a filmet rájöttem, hogy igaza van annak a minden ötödiknek. Gondoljunk csak bele. Idejöttek, és valahogy be kellett illeszkedniük addig, amíg megismernek minket. Erre az volt a legalkalmasabb, hogy felvegyék a mi külsőnket. Ám mi már annyira tönkretettük környezetünket, hogy a megnövekedett káros sugárzásnak még az ő álcaburkuk sem tud ellenállni, és gyors ütemben pusztul. Na, rémlik már? Michael Jackson? Donatella Versace? Maria Geronazzo? Vannak egy páran.

Mindenesetre most, hogy megoldottam a rejtélyt, nem tudom eldönteni, örüjek-e annak, hogy a szomszédomban egy idegen lakik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése