2010. április 11., vasárnap

Nyúlmáj és hagyma

Kisvárosunk üzleti hús kínálata elég gyér. A hentespultokban általában csirke, pulyka, sertés és marha kapható. Ritkán némi kacsa/liba, ill. a nagy hiperben egy kis birka - ez utóbbi aranyáron. Néhány napja véletlenül derült ki, hogy nyúlhoz is hozzájuthatok. Élve a lehetőséggel, szombaton el is hoztuk az "első adagot".
Egy része bekerült a hűtőbe, másik része megsült a sütőben, de ott volt a mája. Mihez kezdjünk vele? Egy máj nem sok, ha lefagyasztom, elfelejtem, a macskától sajnáltam:-) Aztán jött a villanás: Apjuknak jó lesz! Gyorsan aprítottam egy kis hagymát, rádobtam némi olajra, a májacskát feldaraboltam, bekentem mustárral, jól megborsoztam, kis lisztben is megforgattam, ráültettem a hagymára és még egy kis majorannával is megszórtam (ezt dobta ki elsőre a google). Apjuk az asztalnál, a Kicsi a jobb oldalán, a Nagy a másikon. A lányok tolták a sültkrumplit - muszáj volt megsütni, mert a reggeli vásárlás után elfelejtettük betenni a hűtőbe -, Apjuk meg mellé a májat is (amit egyébként nem sűrűn csinálunk, mert rajta kívül csak a szürke szőrös eszi, pontosabban enné). Egy gondolat, gyors minta a hagymából a lányoknak, és... És összevesztek rajta. A májszaftos hagymán. Legközelebb spenótot teszek alá, hátha úgy azt is megeszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése