2011. szeptember 10., szombat

Tészta-gyöngy

Sok helyen találkoztam már ételfestékkel megfestett tésztával. Remélhetőleg 2 héten belül a Kicsi is oviba fog járni, viszont... Nem is tudom, hogy írjam le. Szóval elég körülményesen vették fel óvodába. Beíratkozáskor jöttek rá a városban :-O, hogy túl sok a gyerek, a hely viszont mondjuk úgy, kevés, ezért gyors óvodabővítésbe fogtak. Ami egyrészről jó lenne, ha nem éreztetnék velünk folyamatosan, hogy milyen hálásnak kellene lennünk nekünk, akiknek fellebbezés útján került be a gyereke az óvodába, másrészről kíváncsi vagyok, milyen lesz, nulla kerttel, nulla játékkal. Játék annyi lesz, amennyit az anya-óvodából el tudnak könyörögni, no meg amit a szülők bevisznek. Ezért is gondoltam, hogy festünk néhány csomag tésztát, a jó nagy fajtákat a kicsik is fel tudják majd fűzni. (Az anya-intézményünkben vegyes csoportok vannak, a két mostoha csoportba - ahogy emlegetni szoktuk őket - viszont csupa-csupa kis 3 éves fog járni.)

Mit ne mondjak, egyszerűbbnek tűnt, mint amilyen volt :D Jó nagy csőtésztát választottam, kéket, pirosat, zöldet és lilát szerettem volna festeni. A piros pillanatok alatt megfogja, a zöld úgy-ahogy, a kék alig, a lila pedig amit a pirosból és a kékből kevertem, talán mint a zöld. Kicsit eltoltam, mert papírtörlőre szedtem a tésztákat, minimális kevergetéssel - vacsoraidő volt, így a papír jól ráragadt. Ráadásul a kék fel is puhult, mert a színhatás kedvéért tovább áztattam. Ez tegnap történt, ma újra próbálkoztam. Szűrőben csöpögtet, sima tálcára kirak módszerrel (ma penne tésztát használtam). Ez már jobbnak tűnik, de a kéket hanyagolni fogom, inkább megpróbálom majd a citromsárgát.

Természetesen, ha már kéznél volt a tészta, gyorsan kipróbáltuk itthon is :D



Lassan megkezdjük a nagyüzemi gyártást, hogy mire a munkásokon kívül az ovisok is bemehetnek az új oviba, megfelelő készlettel rendelkezzünk :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése